Tylko „Newsweek” Tomasza Lisa do góry. „Wprost” poniżej 70 tys.

We wrześniu br. zdecydowana większość tygodników opinii zanotowało spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „Przekrój”, którego wynik spadł poniżej 20 tys. egz. Liderem zestawienia pozostał „Gość Niedzielny”, a zyskał jedynie „Newsweek”.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej “Gość Niedzielny”) we wrześniu br. wyniosła 134 643 egz. i była o 0,41 proc. niższa niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugą pozycję zajęła „Polityka” („Polityka” Spółdzielnia Pracy), której sprzedaż ogółem spadła w ciągu roku o 1,20 proc. do 130 229 egz.

Z pozycji lidera na trzecie miejsce spadł tygodnik „Uważam Rze” (Presspublica). Jego sprzedaż ogółem zmalała o 8,17 proc. do 129 884 egz. Tygodnik ten w czerwcu br. podniósł cenę z 2,90 zł do 3,90 zł, ale kosztuje i tak mniej niż „Newsweek” czy „Polityka” ukazujące się cały czas w cenie 5 zł.

Natomiast czwarte miejsce we wrześniu br. zajął wspomniany tygodnik „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który jednocześnie zanotował jedyny wzrost sprzedaży w zestawieniu, wynoszący 15,37 proc. do 128 204 egz. Od końca marca br. tytułem kieruje Tomasz Lis.

Kolejne tygodniki z zestawienia od czołówki dzieli już przepaść. Będący na pozycji piątej „Wprost” (AWR „Wprost”) zanotował we wrześniu br. sprzedaż ogółem na poziomie 66 985 egz., czyli o 31,13 proc. niższą niż rok wcześniej.

Najwięcej w rankingu stracił „Przekrój” (Presspublica), który spadł z pozycji siódmej na dziewiątą. Jego średnia sprzedaż ogółem zmalała aż o 49,12 proc. i we wrześniu br. wyniosła zaledwie 15 860 egz. Tytuł znalazł się już za „Przeglądem” i „Tygodnikiem Powszechnym”.

Oba ukazujące się tygodniki z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej zanotowały we wrześniu br. spadki sprzedaży. Minimalnie więcej straciło „Forum” („Polityka” Spółdzielnia Pracy), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 5,43 proc. do 14 681 egz. Z kolei sprzedaż „Tygodnika Angory” (Westa-Druk Mirosław Kuliś) zmniejszyła się o 2,11 proc. do 365 349 egz.

We wrześniu br. w porównaniu do sierpnia br. także większość tytułów odnotowało spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej również stracił „Przekrój” - było to 20,95 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online